I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, November 10, 2011

makan lagi kek..

alo.
sepanjang aku cuti dekat 3 minggu nie.keje aku buat kek jer..sampai bapak aku dah marah asyik makan jer..hehe...aku buat oreocheesecake 3 kali balik nie..memang yummy!ni bahannye..


1)120 biskut oreo / biskut merie..asingkan cream putih.(aku suka pakai merie,sedap lagi)
2)70 butter...cairkan..
-hancurkan biskut  dan campurkan ngan butter tuk jadikan base.masuk fridge..tunggu base keras..


3)250 cream cheese
4)200 w/cream
5)50 gula castor..(aku x nak manis sangat)
6)1sudu kecil esen vanilla
7)1 sudu besar gelatin..(larutkan dalam 30 ml air panas)
8)50 ml jus lemon
9)10 keping atau +++ patah2 kan...x perlu asingkan cream
-putarkan whipping cream dan asingkan..
-putar cream cheese dan gula castor..dah mesra masukkan esen vanilla n jus lemon. + gelatin..
-campurkan w/cream dengan cream cheese tadi dan tambah biskut oreo yg dipatahkan...
_masukkan adunan ke dlm tempat base tadi...n masuk fridge semula...dlm 4 jam boleh mkn dah..




*x boleh upload bnyk,internet slow lak..

2 comments:

  1. Kak Idah, Batrisyia cakap dia nak kek ni. Nanti buat yer

    ReplyDelete
  2. dah batrisya x nak balik,abg iman je dapat ari tu...nanti kakak idah buat datang sana ea..he3..

    ReplyDelete